Obsługa konta czytelnika w wyszukiwarce PRIMO
UWAGA! Prosimy czytelników o wyłączenie w swojej przeglądarce (w szczególności w Google Chrome) tłumaczenia witryny Primo, aby wyświetlany tekst był prawidłowy.
1. Jak zalogować się na swoje konto czytelnika?
wejdź na stronę https://www.pbpkrasnystaw.pl i wybierz KATALOG BIBLIOTEKI ExLibris Alma
lub bezpośrednio wpisz adres strony internetowej: https://omnis-krasnicki-krasnostawski.primo.exlibrisgroup.com/discovery/search?vid=48OMNIS_KRA:KRA_4
- Wejdź w ZALOGUJ SIĘ
- W miejscu LOGINwpisz numer Karty czytelnika (znajduje się pod kodem kreskowym na karcie)
- W miejscu HASŁO wpisz hasło tymczasowe, które zostało przekazane Ci przez bibliotekarza. Jeżeli nie masz hasła, skontaktuj się z bibliotekarzem.
- Wybierz ZALOGUJ
2. Jak zmienić hasło do konta czytelnika?
- ZALOGUJ SIĘ
- Wejdź w panel czytelnika,
- Wybierz KARTA BIBLIOTECZNA
- wybierz DANE OSOBOWE, a następnie ZMIANA HASŁA, ZAPISZ
3. Gdzie znajdują się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące mojego konta/wypożyczeń/zamówień?
W górnym prawym rogu znajduje się panel czytelnika. Wchodząc w KARTA BIBLIOTECZNA znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje.
4. Jak przedłużyć termin wypożyczonych zbiorów?
- ZALOGUJ SIĘ
- Wybierz WYPOŻYCZENIA
- Wybierz PROLONGUJ WSZYSTKIE albo przedłuż termin zwrotu wybranych pozycji.
- Przy prolongowanych tytułach pojawi się nowy termin zwrotu.
- Limit przedłużeń wynosi 35 dni (maksymalny okres prolongaty 180 dni)
UWAGA!
Samodzielne przedłużenie nie może zostać wykonane w dniu zwrotu.
Zbiory, których termin oddania chcemy przedłużyć, nie mogą być przetrzymane, a konto nie może być obciążone żadnymi zaległościami finansowymi.
UWAGA!
Pozycje zamówione przez innych czytelników nie podlegają przedłużeniom. Przy takich egzemplarzach w Statusie wypożyczenia pojawia się komunikat: „Nie można prolongować”.
5. Jak zamówić książkę/audiobook przez katalog?
- ZALOGUJ SIĘ
- Odszukaj interesującą Cię pozycję w katalogu
- Rozwiń ją, klikając na tytuł.
- Sprawdź lokalizację, w której chcesz zamówić książkę
- Wybierz ZAMÓW i kliknij WYŚLIJ ZAMÓWIENIE
Jeśli zamówienie udało się zarejestrować, pojawi się komunikat: “Twoje zamówienie zostało pomyślnie złożone. Na swoim koncie możesz sprawdzić status zamówienia.”
Stan realizacji zamówienia możesz sprawdzić, wybierając w panelu górnym zakładkę ZAMÓWIENIA.
UWAGA:
chcąc zamówić książkę ważne jest, aby sprawdzić status danej książki: jej dostępność i lokalizację. Jeśli przy książce wyświetla się informacja “WYPOŻYCZONY” oznacza to, że zamawiając pozycję ustawiasz się w kolejce. Stan realizacji zamówienia należy sprawdzić, wybierając w panelu górnym zakładkę ZAMÓWIENIA.
UWAGA: Zamówione książki na półce rezerwacji czekają 10 dni.
6. Dlaczego nie można złożyć zamówienia?
Jeśli pojawi się komunikat w Primo:
„Złożenie zamówienia nie powiodło się: wybrany egzemplarz lub miejsce zostało już zarezerwowane” lub „Został wyczerpany limit rezerwacji na koncie czytelniczym” oznacza to, że nie można zamówić pozycji, ponieważ czytelnik zamawiający ma ją już wypożyczoną.
Jeśli mimo postępowania zgodnie z instrukcją nie udaje Ci się złożyć zamówienia na wybraną pozycję i wyświetla się komunikat: „Czytelnik nie posiada uprawnień do składania zamówień”, oznacza to, że próbujesz zamówić książki ze zbiorów nie należących do PBP Krasnystaw.
7. Co zrobić, żeby otrzymywać powiadomienia dotyczące terminów zwrotów/stanu rezerwacji?
Ważne jest, aby podczas zapisu podać swój aktualny adres e-mail. W każdej chwili można go zaktualizować/uzupełnić, odwiedzając Bibliotekę.
8. Jak sprawdzić historię wypożyczeń?
- ZALOGUJ SIĘ
- Wejdź w panel czytelnika, następnie KARTA CZYTELNIKA
- Wybierz MOJE WYPOŻYCZENIA
- Wybierz rozwinięcie przy AKTYWNYCH WYPOŻYCZENIACH
- Wybierz POPRZEDNIE WYPOŻYCZENIA (to jest historia Twoich wypożyczeń)
9. Co zrobić w przypadku blokady konta?
Konto czytelnika może zostać zablokowane w przypadku naruszenia regulaminu:
- Przetrzymania książki i audiobooka przez czytelnika,
- Nieuregulowania naliczonych opłat,
Blokada konta uniemożliwia: wypożyczenie, przedłużenie terminów zwrotu i składanie zamówień. W przypadku jej wystąpienia należy skontaktować się z Biblioteką.
10. Jak sprawdzić wysokość kary naliczonej za nieterminowy zwrot wypożyczeń?
- ZALOGUJ SIĘ
- Wybierz KARY I OPŁATY
- Przy każdej pozycji, która została oddana po terminie, widnieje naliczona za przetrzymanie kwota. Naliczone kary regulujemy bezpośrednio w bibliotece.
11. Czy można sprawdzić, czy książka, której nie ma w katalogu PBP Krasnystaw znajduje się w katalogu innej Biblioteki?
Tak, można to zrobić, ale trzeba zaznaczyć w opcji wyboru przeszukiwania POŁĄCZONE KATALOGI.
Jeśli poszukiwanej książki nie ma w katalogu PBP Krasnystaw, ale znajduje się w katalogu innej Biblioteki w Polsce, można skorzystać z WYPOŻYCZALNI MIĘDZYBIBLIOTECZNEJ.
W tym celu należy się skontaktować z Czytelnią: tel. 82 5762509, osoba do kontaktu: Dorota Korkosz, e-mail: dorota.korkosz@pbpkrasnystaw.pl
12. Co zrobić, kiedy limit przedłużeń został już wyczerpany lub termin zwrotu został przekroczony, a Ty dalej potrzebujesz bibliotecznych zbiorów?
W takiej sytuacji należy zwrócić zbiory do Biblioteki i uregulować ewentualne zaległości finansowe, a jeśli nie będzie dalszych zamówień na dane pozycje, wypożyczyć je ponownie.
13. KONTAKT: 82 5762509, wypozyczalnia@pbpkrasnystaw.pl